Fantastiskt!

Nästa termin ska jag läsa 48 högskolepoäng. Jag ska gå ett heltidsprogram, läsa två extra kvartfartskurser, och en liten extra minigrej.

Mina dygn kommer då att bestå av 38,4 timmar, mina veckor innefatta 11,2 dagar och det kommer att gå åt 6,72 veckor på en månad.

Jo men vi har kommit överens om det, tideräkningen och jag. Det är enda sättet.

Eller så får jag se det här som den perfekta undanflykten till att inte behöva städa. Jag kan ju faktiskt inte. Jag hinner ju inte. Jag måste ju faktiskt plugga, och sånt är ju viktigt. Mycket viktigare än städning.

Jag får förklara för barnen varför vi sover i små kojor av damm, och varför vi äter inget annat än flingor direkt ut kartongen, varför det inte går att duscha för att silverfiskarna har tagit över badrummet och bommat igen dörren inifrån, och vi får gå på toa i slasken i köket.

Jo men det är ju för att mamma pluggar förstås.. Sånt är ju viktigt. Jätteviktigt är det ju... att plugga jättemycket..






Kommentarer
Postat av: Becca & baby

Hur har du kommit överens med tideräkningen, finns det någon mailadress kanske? Jag måste också komma på något liknande system ;o



Soppan smakade lite som spenatsoppa, kan slänga upp receptet imorgon :) När jag kommer hem efter nyår ska jag lägga upp det där tonfiskpastan med, det var SKITGOTT!!!!!

2010-12-29 @ 22:09:14
URL: http://grrsexymama.blogg.se/
Postat av: Malins Broscha

Ha ha... den mailadressen vill jag också ha. Ett tips Malin spendera typ 20 veckor på hur du ska schemalägga studierna också.. :)

Jätteproduktivt!



Hursomhelst, lycka till!

2010-12-31 @ 12:55:11
URL: http://malinsbroscha.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0